معرفي کتاب دن کاسمورو

معرفي کتاب دن کاسمورو

دن کاسمورو که نخستين بار در سال ???? منتشر شد، اثري است از نويسنده‌ي محبوب برزيلي، ماشادو د آسيس که بسياري از منتقدين آن را مانند دو اثر ديگر اين نويسنده، يعني خاطرات پس از مرگ براس کوباس و کينکاس بوربا از مهم‌ترين آثار اين نويسنده و از ارزشمندترين آثار ادبيات رئال برزيل مي‌دانند. کتاب دن کاسمورو اثر ماشادو د آسيس در ??? فصل کوتاه خاطرات بنتينيو سانتياگو، ملقب به دن کاسمورو و دوران کودکي، نوجواني و بزرگ‌سالي و ماجراي عشق و خيانت را روايت مي‌کند. برگردان فارسي کتاب دن کاسمورو اثر ماشادو د آسيس با ترجمه‌ي عبدالله کوثري و از نشر ني در دسترس کتاب‌دوستان قرارگرفته است.

حسادت، موضوع قالب بيشتر آثار اين نويسنده

ماشادو د آسيس به موضوع حسادت علاقه‌ي خاصي داشت و داستان بسياري از آثارش نيز حول همين محور مي‌چرخد. دن کاسمورو يکي از محبوب‌ترين آثار اوست ک هنوز هم که هنوز است در مدارس برزيل تدريس مي‌شود. دن کاسمورو زندگي ماشادو د آسيس را که مترجم آثار شکسپير بود بازتاب مي‌دهد و تأثير اين نويسنده بر رئاليسم فرانسه را، به‌ويژه بر آثار بالزاک، گوستاو فلوبر و اميل زولا آشکار مي‌کند. ماشادو د آسيس در رمان دن کاسمورو به آثار ادبي بزرگي چون هملت، رومئو و ژوليت و اتلو نيز اشاره دارد.

خيانت همسر

ماشادو د آسيس در رمان دن کاسمورو شکل ديگري از روابط خارج از ازدواج سنتي را به مخاطب نشان مي‌دهد. داستان از ديد شوهري روايت مي‌شود که مورد خيانت همسر خود قرارگرفته است. دن کاسمورو با پيش روي در داستان به شرح داستان خيانت همسر عزيزش، کاپيتو، مي‌نشيند که به گفته‌ي او، با نزديکي با يکي از دوستان او به شوهر خود خيانت کرده و نتيجه‌ي اين رابطه نيز پسري است که دن کاسمورو بعدها متوجه مي‌شود فرزند حقيقي او نيست.

دن کاسمورو، رماني بحث‌برانگيز از نگاه منتقدان برزيلي

با تمام اين‌ها، حقايق و شواهدي که دن کاسمورو براي اثبات خيانت همسر به آن‌ها اشاره مي‌کند را به‌راحتي مي‌توان به روان رنجور او و پارانويا نسبت داد. گرچه دن کاسمورو، راوي داستان، خود هرگز اين موضوع را نمي‌پذيرد اما ممکن است تمام اين‌ها تنها محصول تخيل او باشند. بدين گونه تمام داستان از زبان راوي‌اي روايت مي‌شود که سخنانش چندان قابل استناد نيست.

 مخاطب شايد هيچ‌گاه دقيقاً نداند که آيا کاپيتو به‌راستي به دن کاسمورو خيانت کرده است يا خير. همين نکته سبب مي‌شود که رمان دن کاسمورو به عقيده‌ي بسياري منتقدين برزيل و طرفداران نويسنده، اثري جنجالي و بحث‌برانگيز باشد. به گفته‌ي دالتون ترويسان، نويسنده‌ي برزيلي، دن کاسمورو را نبايد داستان خيانت کاپيتو که بايد داستان حسادت دانست.

رئاليسم خاص ماشادو د آسيس

بسياري بر اين باورند که رمان دن کاسمورو اثر ماشادو د آسيس يکي از برگترين آثاري است که به زبان پرتغالي نوشته‌شده است. ماشادو د آسيس را استاد ادبيات امريکاي لاتين مي‌دانند و سبک رئال خاص او سبب مي‌شود اين اثر ارزش مطالعه و زمان شما را داشته باشد. دن کاسمورو الهام‌بخش آثار بسياري بوده است و در سال ????، سريال کوتاهي نيز با اقتباس از اين اثر و با عنوان کاپيتو منتشر شد.

خريد کتاب از سايت کاواک :

https://www.cavack.com/Item/5542

 

 

 


مرجع کنکور ایران کاسمورو ,آسيس ,ماشادو ,آثار ,خيانت ,داستان ,خيانت همسر ,خيانت کرده ,داستان خيانت ,روايت مي‌شود ,معرفي کتاب منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تخفیف ایران گلاد پورتال جامع تفریحی علمی خبری پزشکی آموزشی ایرانیان هیئت حضرت علی اکبر (ع) روستای دریاچه جیرفت هواساز safar مطالب جالب در مورد زیبایی fdshu