رمان مرد گمشده اثر جين هارپر رماني است هيجاني و با داستاني رازآلود که داستان سه برادر را که جسد يکي‌شان به تازگي پيدا شده است، روايت مي‌‌کند.  جين هارپر نويسنده‌اي استراليايي است که پيش‌ از‌ اين کتاب‌هاي خشکسالي و نيروي طبيعت به قلم او منتشر شده‌ ‌اند. رمان خشکسالي توانست عنوان بهترين رمان جنايي سال ???? را به انتخاب آمازون از آن خود کند و رمان مرد گمشده نيز که در سال ???? روانه‌ي بازار شد توانست جايزه‌ي بهترين رمان جنايي را به انتخاب گودريدز به خود اختصاص دهد.

برگردان فارسي رمان مرد گمشده اثر جين‌ هارپر به ترجمه‌ي ميثم فرجي و از انتشارات سنگ در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است. در ادامه، درباره‌ي اين اثر جين هارپر بيشتر مي‌خوانيم.

مرگ مشکوک برادر

داستان در يکي از مناطق دورافتاده، گرم و خشک استراليا اتفاق مي‌افتد. بدن بي‌جان جوانک محبوب محلي، کمرون برايت، پوشيده از کثافت و خشک ? مايل دور از جايي که اتوموبيل او پارک است پيدا مي‌شود؛ تنها دليلي که براي مرگ او به ذهن محلي‌ها مي‌رسد آن است که کمرون دست به خودکشي زده است. مرگ کمرون چندان تعجب کسي را بر نمي‌انگيزد؛ پيش از اين ديگران در صحرا دست به کارهاي عجيب و غريب‌تري هم زده‌اند. اين حرف‌ها اما برادر بزرگ‌تر کمرون، نيتن را قانع نمي‌کند. خيلي چيزها با هم همخواني ندارند و حتي تکه‌اي مدفون از گذشته‌ي کمرون بازگشته و او را تعقيب مي‌کند.

داستاني جنايي درباره‌ي خانواده

درنتيجه‌ي تمام اين اتفاقات، داستاني شکل مي‌گيرد احساسي و شخصيت محور که حول موضوع آزار و خانواده مي‌گردد. نيتن بايستي خاطرات کودکي آشفته‌اش را زيرورو کند و به ياد بياورد که بزرگ شدن با پدري شياد چگونه است تا بتواند پي ببرد که چه بر سر برادرش، کمرون، آمده است.

رمان مرد گمشده اثر جين هارپر تنها رماني جنايي نيست؛ در قلب اين رمان داستاني است درباره‌ي خانواده، تنهايي، فرصت‌هاي دوباره و بخشش. اين رمان مجموعه‌اي است از وفاداري‌ها و اختلافاتي که ميان اعضاي خانواده برايت جريان دارد و خواننده را مجذوب خود مي‌کند.

پايان قابل پيش‌بيني، مشخصه‌ي تمام داستان‌هاي جنايي

مرد گمشده اثري جنايي است و مانند بيشتر آثار جنايي، مخاطب مي‌تواند حدس بزند که داستان قرار است به کدام سو برود اما اين موضوع از لذت اين داستان حتي ذره‌اي نمي‌کاهد. آثار هارپر طرفدار بسياري دارند زيرا خانواده، شخصيت‌ها و روابط ميان آن‌ها محور اصلي داستان‌هاي او هستند و همين سبب مي‌شود داستان‌هاي او، چيزي بيش از حل معماي صرف باشند. مرد گمشده اثر جين هارپر شايد يکي از تأثيرگذارترين آثار هيجاني، جنايي باشد که تابحال خوانده‌ايد؛ چراکه حتي اگر بتوانيد پايان داستان را حدس بزنيد حس نمي‌کنيد که سرتان کلاه رفته است.

دوري از کليشه‌ها

نکته‌ي تحسين‌برانگيز ديگر درباره‌ي اين اثر آن است که نويسنده داستاني جنايي را بي‌آنکه شخصيت اول آن کارآگاه باشد، چه خوب مديريت کرده است. بسياري از نويسندگان ژانر جنايي با خود کلنجار مي‌روند تا داستان خود را قانع‌کننده جلوه دهند و راهي جز پناه بردن به کليشه‌ها نمي‌يابند؛ جين هارپر اما براي خلق داستان شاهکارش نيازي ندارد تا کلاه شرلوک به سر نيتن کند و ذره‌بين به دستش دهد. پرده‌برداري نيتن از راز مرگ برادرش بسيار طبيعي‌تر و قانع‌کننده‌تر از آن است.

برشي از کتاب

شب‌ هنگام که آسمان حتي وسيع‌تر به نظر مي‌رسيد، مي‌توانست خيال کند که زمان ميليون‌ها سال به عقب بازگشته و او در حاشيه ي دريا قدم مي‌زند. ميليون‌ها سال پيش و ميليون‌ها رويداد طبيعي که بايد يکي پس از ديگري رخ مي‌دادند تا سرزميني را که حالا پيش‌روي اوست شکل دهند. جايي که در آن رودها بي‌آنکه باران ببارد جاري‌اند و مايل‌ها آن طرف‌تر، صدف جانوران در نبود آب فسيل شده اند، و مرداني که اتوموبيل‌شان را رها کردند خود را در چند قدمي مرگ يافتند.

اگر علاقه‌مند به داستان‌هاي مهيج هستيد…

گمان مي‌کنم جين هارپر نويسنده‌ي مورد علاقه خيلي‌ها باشد. رمان مرد گمشده کتابي يک‌جلدي است که مانند رمان‌هاي پيشين جين هارپر، خشکسالي و نيروي طبيعت، نويسنده از محيط نهايت استفاده را برده تا عنصر هيجان را در داستانش پرنگ و پررنگ‌تر کند. اگر علاقه‌مند به داستان‌هاي مهيج هستيد مي‌توانيد همين حالا رمان مرد گمشده را از وبسايت کتابي کاواک خريداري نماييد.

https://www.cavack.com/Item/37848

 

 


گاه سایت بلاگ بیست رمان ,هارپر ,گمشده ,جنايي ,داستان ,داستان‌هاي ,داستان‌هاي مهيج ,داستاني جنايي ,رمان جنايي ,بهترين رمان ,معرفي کتاب منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

GroceryC تسکین درد گروه آموزش مسائل زناشویی دانلود آهنگ جدید موزیک ما شرکت مسافربری بليت هواپيما فروشگاه شخصی جهت انتشار